تحلیلگر اردنی:
اگر اسرائیل از نتایج جنگ ایران خبر داشت وارد آن نمی شد
سیاسی: یک تحلیلگر اردنی بر خروج قدرتمند ایران از تجاوز آمریکایی و صهیونیستی و دست برتر تهران در توافق با واشنگتن تأکید نمود.
به گزارش سیاسی به نقل از الجزیره، عریب الرنتاوی تحلیلگر اردنی اشاره کرد: توافق ایران و آمریکا یک نقطه عطف در معادله قدرت پس از جنگ به حساب می آید. تهران با دستیافته های سیاسی و راهبردی بیش از آن چیزی که آمریکا و اسرائیل محقق کردند، از این جنگ خارج شد.
وی افزود: توافق مذکور به اغلب خواسته های ایران تن داده و اصل مذاکره مرحله ای را تثبیت می کند. این توافق بر تحق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تأکید دارد و ذخایر غنی شده اورانیوم در خاک ایران باقی خواهد ماند. همینطور اشاره ای به برنامه های موشکی ایران نشده و مبحث لبنان هم به توافقات منطقه ای گره خورده است. تضمین هایی در مورد لغو تحریم های ایران و آزادسازی تدریجی اموال بلوکه شده هم عرضه شده است.
الرنتاوی بیان کرد: این در شرایطی است که آمریکا و اسرائیل به اهداف از پیش اعلام شده خود در جنگ ضد ایران دست پیدا نکردند؛ از براندازی نظام این کشور تا پایان دادن به برنامه های هسته ای و موشکی و تضعیف هم پیمانان منطقه ای ایران. مسؤلان صهیونیست اعتراف کرده اند اگر می دانستند نتایج جنگ ضد ایران چنین چیزهای خواهد شد وارد این جنگ نمی شدند. اسرائیل منزوی تر و ضعیف تر از گذشته از این جنگ خارج شد و اعتماد هم پیمانان عرب آمریکا به چتر امنیتی این کشور کاهش پیدا کرده است.
به اجمال، اشاره ای به برنامه های موشکی ایران نشده و مبحث لبنان هم به توافقات منطقه ای گره خورده است. اسرائیل منزوی تر و ضعیف تر از گذشته از این جنگ خارج شد و اعتماد هم پیمانان عرب آمریکا به چتر امنیتی این کشور کاهش پیدا کرده است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب