تحلیلگر اردنی:

اگر اسرائیل از نتایج جنگ ایران خبر داشت وارد آن نمی شد

اگر اسرائیل از نتایج جنگ ایران خبر داشت وارد آن نمی شد

سیاسی: یک تحلیلگر اردنی بر خروج قدرتمند ایران از تجاوز آمریکایی و صهیونیستی و دست برتر تهران در توافق با واشنگتن تأکید نمود.



به گزارش سیاسی به نقل از الجزیره، عریب الرنتاوی تحلیلگر اردنی اشاره کرد: توافق ایران و آمریکا یک نقطه عطف در معادله قدرت پس از جنگ به حساب می آید. تهران با دستیافته های سیاسی و راهبردی بیش از آن چیزی که آمریکا و اسرائیل محقق کردند، از این جنگ خارج شد.
وی افزود: توافق مذکور به اغلب خواسته های ایران تن داده و اصل مذاکره مرحله ای را تثبیت می کند. این توافق بر تحق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تأکید دارد و ذخایر غنی شده اورانیوم در خاک ایران باقی خواهد ماند. همینطور اشاره ای به برنامه های موشکی ایران نشده و مبحث لبنان هم به توافقات منطقه ای گره خورده است. تضمین هایی در مورد لغو تحریم های ایران و آزادسازی تدریجی اموال بلوکه شده هم عرضه شده است.
الرنتاوی بیان کرد: این در شرایطی است که آمریکا و اسرائیل به اهداف از پیش اعلام شده خود در جنگ ضد ایران دست پیدا نکردند؛ از براندازی نظام این کشور تا پایان دادن به برنامه های هسته ای و موشکی و تضعیف هم پیمانان منطقه ای ایران. مسؤلان صهیونیست اعتراف کرده اند اگر می دانستند نتایج جنگ ضد ایران چنین چیزهای خواهد شد وارد این جنگ نمی شدند. اسرائیل منزوی تر و ضعیف تر از گذشته از این جنگ خارج شد و اعتماد هم پیمانان عرب آمریکا به چتر امنیتی این کشور کاهش پیدا کرده است.
به اجمال، اشاره ای به برنامه های موشکی ایران نشده و مبحث لبنان هم به توافقات منطقه ای گره خورده است. اسرائیل منزوی تر و ضعیف تر از گذشته از این جنگ خارج شد و اعتماد هم پیمانان عرب آمریکا به چتر امنیتی این کشور کاهش پیدا کرده است.
1405/04/06
12:20:44
5.0 / 5
3
تگهای خبر: آمریكا , ایران , برنامه , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
لینک دوستان سیاسی
سیاسی بین الملل